nejrychlejší

10. Ferrari Enzo (363 km/h)

 

 

Legendární enzo se musí spokojit s „až“ desátým místem, byť důvodem jeho vzniku jistě nebylo lámání rychlostních rekordů. Atmosférický vidlicový dvanáctiválec poskytuje ze šestilitrového objemu výkon 660 koní. Na stovku auto zrychlí za 3,3 sekundy, dvoustovkou upaluje už za 9,5 s.

 [470×193]

9. Mclaren F1 (372 km/h)

 

 

Bývalý světový rekordman umí roztočit kola závratnou rychlostí 372 km/h, v rozletu jej zastaví omezovač otáček. Bez něho auto dosáhne rychlosti 391 km/h. Podle mnoha odborníků jde o nejúžasnější sportovní auto konce minulého století. O pohon se stará atmosférický dvanáctiválec BMW o objemu 6,1 litru a s výkonem 627 koní.

 [470×190]

9. Pagani Huayra (372 km/h)

 

 

Nejnovější kůň ze stáje Horacia Paganiho, Huayra, je poháněna dvěma turbodmychadly přeplňovaným vidlicovým dvanáctiválcem AMG. Z objemu šesti litrů se inženýrům podařilo dostat 733 koní, z klidu na stovku sprintuje Huayra za 3,3 sekundy. A vypadá přitom úžasně.

 [470×239]

7. Saleen S7 Twin Turbo (399 km/h)

 

 

Bláznivá střela z USA navazuje na model S7, na jehož sedmilitrovém osmiválci Ford přibyly dvě turbodmychadla Garrett. Výsledkem je 750 koní a jen těsné minutí hranice 400 kilometrů za hodinu. Supersport z roku 2005 dokáže pokořit čtvrt míle za sympatických 10,5 sekundy.

 [470×283]

6. Koenigsegg CCXR (402 km/h)

 

 

První supersport (nebo už hypersport?) s maximální rychlostí začínající čtyřkou. Pokud ve vidlicovém osmiválci s objemem 4,7 litru, přeplňovaném dvěma kompresory, spalujete ethanol, dokáže poskytnout výkon 1079 koní. Z klidu na 100 km/h zrychlí švédský vůz za 3,1 sekundy.

 [470×225]

5. Bugatti Veyron 16.4 (408 km/h)

 

 

Srdcem Veyronu je opravdu úctyhodná strojovna: čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný widlicový šestnáctiválec (W16) o objemu osm litrů. Jeho slavných 1001 koní dovoluje „bugatce“ dosáhnout rychlosti 408 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlit za 2,5 sekundy. Však to také nebylo zadarmo, cena nového Veyronu se pohybovala kolem 35 milionů Kč.

 [470×236]

4. SSC Ultimate Aero TT (412 km/h)

 

 

S rychlostí 412 km/h jde o velmi rychlý vůz, svého času dokonce vůbec nejrychlejší, už zanedlouho by však měl být otestován model SSC Ultimate Aero XT s nejvyšší rychlostí překračující 430 km/h. Ale zpět k Aero TT. Ten je poháněn přeplňovaným osmiválcem Chevrolet o výkonu 1199 koní, který je uzpůsoben k polykání 92oktanového paliva. Z klidu na stovku sprintuje, stejně jako Veyron, za 2,5 sekundy.

 [470×236]

3. Bugatti Veyron Super Sport (415 km/h)

 

 

Posilněný (1200 koní) model Super Sport sice dosáhl rychlosti 431 km/h, což by jej řadilo na první místo, nicméně sériová auta mají zabudovaný omezovač a proto oficiálně platí „jen“ 415 km/h. Bugatti však podle nejnovějších informací pracuje na speciální edici, která má prvenství koncernu Volkswagen vrátit.

 [470×244]

2. Koenigsegg Agera R (420 km/h)

 

 

Pod kapotou Agery R se ukrývá pětilitrový, dvěma turby dopovaný osmiválec o výkonu 1115 koní při spalování E85. Od letoška má model výkon zvýšený na 1140 k. Podle tvůrců mohla Agera R dosáhnout ještě o něco vyšší rychlosti, nicméně i tak stačí 420 km/h na pěkné druhé místo. Jenže na jak dlouho?

 [470×247]

1. Hennessey Venom GT (428 km/h)

 

 

Zkombinujte přeplňovaný sedmilitrový motor z Corvette se šasi původem z Lotusu Exige a máte vážného soupeře pro Veyron. Pokud pobídnete všech 1261 koní Venomu GT, můžete počítat se zrychlením z 0 na 300 km/h za neuvěřitelných 13,63 s. Jen 1244 kilogramů vážící stroj má prý teoretickou maximálku 442 km/h.

 [470×202]

Ot